Αρχεία

Εισηγήσεις

Αναγνωστάκη, Εύ. – Κούλαλη, Ε. – Νικολάου, Γ. – Σταυριανάκη, Αικ.

Διδακτική της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας: ανάγκη για μια νέα μεταρρύθμιση;


 Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Ά.

Η επίδραση της γλωσσοεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1976 στη νεοελληνική λεξικογραφία


 Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Ά. – Ιορδανίδου, Ά. – Ζάγκα, Ε. – Σπαντιδάκης, Ι. – Τάντος, Α.

Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών για τη Νέα Ελληνική Γλώσσα: τότε και τώρα


 Ανδρέου, Π. – Μαυρουδή, Α.

Η τονική μεταρρύθμιση του 1982: σύγχρονοι προβληματισμοί


 Αννοπούλου, Ε.

Oι εκφράσεις του τρόπου και η αξιοποίησή τους στα σχολικά εγχειρίδια


 Βεκρής, Ε.

Η περιπέτεια της ανάγνωσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο από την αναμόρφωση του 1984 έως σήμερα


 Βορβή, Ι. – Δανιηλίδου, Ευ.

Ιστορική ανασκόπηση των ποιοτικών αλλαγών στη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας ως προς την παραγωγή γραπτού λόγου στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση από την εκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1976 ως σήμερα


 Γραίκος, Ν.

Λογοτεχνικός λόγος και πολυτροπικό νόημα στο πλαίσιο της γλωσσοεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1976. Το παράδειγμα της εικονογράφησης των “Ανθολογίων για τα παιδιά του Δημοτικού” (1974-1975)


 Καλεράντε, Ευ. – Χάρης, Κ.

Εκπαιδευτική πολιτική 1974-1976: Η δημοτική γλώσσα στα Αναλυτικά Προγράμματα της Α΄ και Β΄ Δημοτικού


 Κατσιμαλή, Γ.

Υποδεχόμενοι του αλλόγλωσσους μαθητές στην Ελλάδα: θεσμοθέτηση και λειτουργία των Τάξεων Υποδοχής


 Κατσούδα, Γ.

Οι σύγχρονες ν.ε. γραμματικές: πρακτικά προβλήματα και προοπτικές


 Κονσούλη, Ε.

Αναλυτικά Προγράμματα και Προγράμματα Σπουδών Νεοελληνικής Γλώσσας των τελευταίων τριανταπέντε χρόνων για το Δημοτικό Σχολείο: Δείκτες μετάβασης από τον δομισμό στην επικοινωνιακή προσέγγιση και την αξιοποίηση σύγχρονων θεωριών διδασκαλίας του γραμματισμού


 Κοντούλα, Ου.

Από την ομάδα των πρώιμων αποδεκτών της γλωσσοεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1964 στους  «βραδυπορούντες» του 1976


 Κουτσογιάννης, Δ.

Προς μια νέα (γλωσσο)εκπαιδευτική μεταρρύμθιση


 Μακρή-Τσιλιπάκου, Μ.

Λόγια βάσανα


 Μαργαρώνη, Μ.

Ο νόμος 4027/2011 για την ελληνόγλωσση εκπαίδευση στο εξωτερικό: ζητήματα γλωσσικής ιδεολογίας και εκπαιδευτικής πολιτικής


 Μελικίδου, Β.-Ε.

Ο Μανόλης Τριανταφυλλίδης και η διδασκαλία της νέας ελληνικής


 Μήτσης, Ν. – Παραδιά, Μ.

Η ιστορική καμπή του 1976 ως αφετηρία εξελίξεων στο γλωσσικό μάθημα: Από την κυριαρχία της γραμματικής στη σταδιακή ανάδειξη του λεξιλογικού τομέα


 Μούσιου-Μυλωνά, Ό.

Πρώτη Ανάγνωση και Γραφή στην ελληνική εκπαίδευση (Νηπιαγωγείο και Δημοτικό Σχολείο) κατά την περίοδο 1976-2011: Από τον παραδοσιακό αλφαβητισμό στην ανάδυση του γραμματισμού


 Μπασλής, Γ.

Γλωσσική μεταρρύθμιση του 1976: προσπάθειες υλοποίησης, αντίδραση, λοξοδρόμησή της


 Μπέτσας, Ι. – Αμαραντίδου, Κ.

Η γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση της περιόδου 1917-1920. Μέθοδοι, προτεραιότητες και αποτελέσματα


 Ντίνας, Κ. – Βαδάση, Κ.

Γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1976 και επίσημη σχολική γραμματική


 Ξανθόπουλος, A. – Ντίνας, Κ.

«Νεοελληνική γραμματική» του Μ. Τριανταφυλλίδη και «Νεοελληνική γραμματική» του Χ. Τσολάκη: Δύο βιβλία, δύο γραμματικές;


 Οικονομάκου, Μ.

Από την παραδοσιακή γραμματική στην επικοινωνιακή προσέγγιση: η περίπτωση των επιρρηματικών της ελληνικής


 Παναρέτου, Ε.

Αποτελέσματα της γλωσσικής μεταρρύθμισης του 1976 στον θεσμικό λόγο: κριτική ανάλυση-προτάσεις βελτίωσης


 Παπαναστασίου, Γ.

Προς ποια κατεύθυνση θα μπορούσε να κινηθεί μια νέα ορθογραφική μεταρρύθμιση;


 Σακελλαρίου, Α.

Η νεωτερικότητα των Λεξιλογικών Ασκήσεων του Μανόλη Τριανταφυλλίδη


 Συμεωνίδης, Β.

Α. Β. Μουμτζάκης: η δράση και το έργο του κατά την πρώτη δεκαετία της μεταρρύθμισης


 Τεντολούρης, Φ.

Από την τεχνητή διγλωσσία στην «τεχνητή μονογλωσσία»: ο Παιδαγωγικός γλωσσοδιδακτικός Λόγος της Νέοελληνικής Γλώσσας (δημοτικής) στην Α/θμια Εκπαίδευση μεταξύ 1982-2006


 Τσαγγαλίδης, Α.

«Μακάριοι οι ανυπότακτοι»: η αριθμητική των ΝΕ εγκλίσεων 1976-2011


 Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. – Λυγούρα, Α. – Σακατζής, Δ.

Οι παρατηρούμενες αλλαγές στους συμβολισμούς της δημοτικής γλώσσας μετά το 1976


 Τσιτσανούδη-Μαλλίδη, Ν. – Λυγούρα, Α. – Σακατζής, Δ.

Ο εκπαιδευτικός δημοτικισμός ως μέσο ριζικής μεταρρύθμισης του εκπαιδευτικού συστήματος και καθολικής κοινωνικής ανάπλασης, στην Ελλάδα του αστικού εκσυγχρονισμού και του μεσοπολέμου


 Τσολακίδης, Σ.

Διδιαλεκτισμός και εκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην Κύπρο: όψεις του μικροπολιτισμικού και μακροπολιτισμικού συγκείμενου


 Τύμπα, Ευ.

Η γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση στην Α΄ Δημοτικού


 Φουντοπούλου, Μ.-Ζ.

1976-2011: παράμετροι βοηθητικές της παρουσίας του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών από μετάφραση στα προγράμματα σπουδών του Γυμνασίου. Όρια και προοπτικές


 Χαραλάμπους, Δ. – Μπέτσας, Γ.

Η προσχώρηση της κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας στη «γλώσσα των καπεταναίων και των συνοδοιπόρων των»: όροι και όρια


 Χατζηπαναγιωτίδη, Ά. – Αβραμίδου, Β.

Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα διδασκαλίας της γλώσσας ως δεύτερης/ξένης και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Αδήριτη ανάγκη στο σύγχρονο σχολείο


 Χατζησαββίδης, Σ.

Οι μεταμορφώσεις της Γραμματικής της Μεταρρύθμισης: παρουσίαση των μορφών της Νεοελληνικής Γραμματικής (της δημοτικής) του Μ. Τριανταφυλλίδη


• Αρχική σελίδα συνεδρίου • Πανηγυρική συνεδρία

 

 

Πανηγυρική Συνεδρία

Βουγιούκας, Α.

Φάσεις της ζωής μου, υπηρετικές των αρχών της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του 1964 και των άλλων που ακολούθησαν μέσα στην παράδοση του εκπαιδευτικού δημοτικισμού


 Κριαράς, Εμμ.

Χαιρετισμός


 Παπαναστασίου, Γ.

Το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών και η γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1976


 Σετάτος, Μ.

Δημιουργία και εξέλιξη της κοινής νεοελληνικής


 ✝ Τσολάκης, Χρ.

Αναμνήσεις από τη γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση του 1976
(Ο αείμνηστος Χρ. Τσολάκης δεν πρόλαβε να καταθέσει την ομιλία του για δημοσίευση)


• Αρχική σελίδα συνεδρίου • Εισηγήσεις

 

 

Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40

[Επιτροπή Έκδοσης Πρακτικών]

Πρόλογος

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 1-12]


Κεντρική Ομιλία


Raymond W. Gibbs, Jr.

Metaphor in our bodily experiences

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 13-25.]

Κυρίως συνέδριο


Ά. Αναστασιάδη-Συμεωνίδη

Οικογένεια (υπο)λεξικών μονάδων

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 29-39.]


Β. Αποστολούδα

Χαρακτηριστικά της γραμματικής του τονισμού κατά τη γλωσσική κατάκτηση

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 41-50.]


Κ. Βαδάση & Κ. Θ. Φραντζή

Η συντομογράφηση στο Σώμα Κειμένων Ελληνικών Τραπεζικών Συμβάσεων (BanCo)

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 51-59.]


Μ. Γεωργιαφέντης & Α. Τσόκογλου

Η πληροφοριακή δομή και η διδασκαλία της στη μητρική και την ξένη γλώσσα

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 61-71.]


Γ. Γιαννουλοπούλου

Υπάρχει “γλωσσική στροφή” στη γλωσσολογία; Γλωσσικές σπουδές και μεταμοντέρνο

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 73-81.]


N. Christou, M. Kambanaros & K. K. Grohmann

Non-word and sentence repetition in Greek Cypriot bilectal children

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 83-92.]


R. Georgiou

Information structure and contrastive topics in Greek

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 93-104.]


D. Gratsouni & N. Topintzi

On the syllabification of ON (obstruent-nasal) clusters in Greek

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 105-113.]


Ελ. Ζάγκα

Αναπαραστάσεις της οικονομικής κρίσης στην πολιτική γελοιογραφία: γλωσσικοί και οπτικοί μηχανισμοί χιούμορ

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 115-126.]


Β. Ζαχαροπούλου, Κλ. Αντζακάς & Δ. Παπαζαχαρίου

Η διαλεκτική ποικιλία στην ελληνική νοηματική γλώσσα

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 127-138.]


Ά. Ιορδανίδου & Αθ. Μιχάλης

Διδασκαλία της γραμματικής της νέας ελληνικής με αξιοποίηση του παγκόσμιου ιστού: κριτική επισκόπηση και εφαρμογές

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 139-149.]


M. Kaltsa & D. Papadopoulou

The processing of lexical ambiguity in the monolingual lexicon

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 151-159.]


Μ. Καμηλάκη

Γλώσσα, εικόνα και ιδεολογία σε προεκλογικές αφίσες της μεταπολιτευτικής περιόδου

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 161-175.]


Β. Κάντζου

Η ανάπτυξη της συντακτικής πολυπλοκότητας σε γραπτά πληροφοριακά κείμενα

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 177-186.]


Αθ. Καρασίμος

Αλλομορφία στα ονοματικά σύνθετα: από την αυθαιρετότητα στην κανονικότητα

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 187-196.]


Π. Δ. Κατσαρός

Αντιπαραθετική ανάλυση του υποκοριστικού επιθήματος -ούτσικος της νέας ελληνικής και του -uccio/-uzzo της ιταλικής υπό το πρίσμα της μορφοπραγματολογικής θεωρίας

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 197-207.]


Στ. Κουτσουλέλου

Λειτουργίες της ευγένειας/αγένειας στο θεατρικό κείμενο

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 209-216.]


M. Lampropoulou & D. Dmitrović

Common loan verbs in Modern Greek and Serbian: The development of figurative meanings

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 217-230.]


A. Lazarova

Η ελληνική μέσα από τα μάτια των μη ομιλητών της: η αντίληψη των σύγχρονων Βουλγάρων (μελέτη σε εξέλιξη)

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 231-241.]


Chr. Lees

Γλωσσική ποικιλότητα στο μάθημα των αγγλικών ως ξένης γλώσσας του ελληνικού Γυμνασίου: Η περίπτωση των διαγλωσσικών πρακτικών μαθητών/τριών στο Facebook

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 243-252.]


Ευ. Μαγγίρα

Ενδογλωσσική μετάφραση: η περίπτωση του αδίδακτου κειμένου

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 253-263.]


G. Magionos

Lack of Verbal Agreement and the Speech Act Layer

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 265-275.]


Μ. Μαργαρίτη-Ρόγκα & Μ. Τσολάκη

Σκιαγράφηση του προφίλ του ιδιώματος του Καταφυγίου Πιερίων Κοζάνης και η θέση του στο πλαίσιο των νεοελληνικών διαλέκτων

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 277-291.]


P. Margaza & A. Gavarró

The expression and position of subjects in L2 Greek

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 293-302.]


G. Markopoulos & Ei. Apostolopoulou

When grammar gets noisy: A comparative study of register-driven variation

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 303-312.]


D. Michelioudakis

Distance-distributivity in Greek

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 313-323.]


Ε. Μότσιου & Αχ. Κωστούλας

Απόψεις, στάσεις & πρακτικές γονέων δί/πολύγλωσσων παιδιών

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 325-334.]


Θ. Νάκας

Όψεις του σχηματικού λόγου: ‘συντακτική και συνεκτική επαναστροφή’

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 335-358.]


Π. Παναγόπουλος

Η εκμάθηση του ρηματικού συστήματος από αρχάριους μαθητές της ελληνικής ως δεύτερης/ξένης γλώσσας υπό το πρίσμα της ακρίβειας

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 359-370.]


Ε. Papadamou

A typologically interesting dialectal morpheme: imperative in the mediopassive voice

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 371-380.]


E. Peristeri & I.-M. Tsimpli

Bilingualism effects in the reading and listening comprehension performance of children with neurodevelopmental disorders: Εvidence from Autism Spectrum Disorders and Developmental Language Disorder

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 381-389.]


Α. Ράλλη, Γ. Χαιρετάκης & Χ. Τσιμπούρης

Καταγραφή, ανάλυση και ψηφιοποίηση των διαλεκτικών συνθέτων της νέας ελληνικής με τη χρήση της ψηφιακής βάσης δεδομένων ΔΙΑΣΥΝ

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 391-403.]


Α. Ρεβυθιάδου

Η τιμή μοραϊκότητας της συμφωνικής μόρας στην αρχαία ελληνική

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 405-416.]


A. Roussou & Chr. Vlachos

Sluicing: Less form, more meaning

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 417-423.]


Θ. Π. Σαλτίδου

Μεταπραγματολογικά στερεότυπα και κυρίαρχες κατασκευές της ηλικίας σε συνεντεύξεις τηλεθεατών

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 425-434.]


Γ. Σέργης

Ερευνώντας τις γνώσεις ορθογραφίας των μελλοντικών δασκάλων: ζητήματα για τη διδασκαλία της ορθογραφίας

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 435-447.]


Κ. Σιπητάνος

Η Θεωρία της Αξιολόγησης στην αναγνώριση των φωνών και των λόγων σε πολυφωνικές πρακτικές κριτικού γραμματισμού

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 449-458.]


N. Sotirova

Παραγωγική εξέλιξη των ελληνικών δάνειων ρημάτων στη βουλγαρική

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 459-466.]


Β. Σπυρόπουλος

Φαινόμενα επαυξημένης συναναφοράς στις να-συμπληρωματικές προτάσεις της ελληνικής: όταν ο μερικός και ο διασπασμένος έλεγχος δεν είναι έλεγχος

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 467-476.]


M. Theodoropoulou, G. Paterakis & A. Loukas

Emotional aspects of collectivity: Τhe 1st person plural in the discourse of Greek football fans (Part I)

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 477-490.]


Μ. Τζακώστα

Ορθογραφικά απολιθώματα και απόψεις περί ορθής γραφής: η περίπτωση ελληνόφωνων μαθητών Δημοτικού σχολείου και ενηλίκων

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 491-503.]


K. Tsapakidou

Retelling motion and emotion: Metaphor in empathetic discourse

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 503-512.]


Σ. Τσολακίδης, Δ. Μελισσαροπούλου & Α. Ράλλη

Η μορφή και η λειτουργία του παρακειμένου Α στις ΝΕ διαλέκτους

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 513-523.]


Α. Φλιάτουρας

Προς την ανάγκη για ποσοτικοποίηση της ετυμολογικής έρευνας: η ετυμολογική στατιστική κατανομή του λεξιλογίου της κοινής νέας ελληνικής

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 525-535.]


Γ. Φραγκάκη

Τα σώματα κειμένων στην ελληνική γλωσσολογική έρευνα

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 537-550.]


E. Vlachou

High degree modification in French and Greek

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 551-561.]


Th. Xioufis

Conceptual and linguistic metaphors of romantic love in Twitter

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 563-572.]


Προσυνεδριακή ημερίδα


Ρ. Γεωργιάδου

Παράγωγα επίθετα με το στερητικό πρόθημα ἀ-/ἀν- στις επιστολές του αποστόλου Παύλου: ένας νεολογισμός της Καινής Διαθήκης

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 575-587.]


Μ. Γιακουμής

Το επίθημα -άνιο στο λεξιλόγιο της βιοχημείας της νέας ελληνικής

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 589-596.]


Α. Γκουτζιούλη

Η σύνθετη πραγματικότητα της αξιοποίησης των ψηφιακών μέσων στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας: μελέτη περίπτωσης εκπαιδευτικού

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 597-608.]


Γ. Δούκα

Σημασιακή προτεραιοποίηση: ευρήματα από ελληνόφωνους ομιλητές της γαλλικής ως δεύτερης γλώσσας

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 609-618.]


Έ. Δρακωνάκη

Γλωσσοδιδακτική προσέγγιση: Μάθηση Μέσω Δεδομένων

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 619-632.]


D. Felekidou

Figurative framing in the aftermath of a financial crisis: The case of metaphor in the speech of Greece’s PM in Ithaca, August 2018

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 633-642.]


Σ. Ιωάννου

Η προφορική διορθωτική ανατροφοδότηση κατά τη διδασκαλία της νέας ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας: Οι απόψεις των διδασκόντων και η αντιστοιχία τους με τις διδακτικές πρακτικές

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 643-653.]


Α. Λίτσος

Το επίθημα -ίδι(ο) στη νέα ελληνική

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 655-664.]


Π. Μπεκάκου, Α. Φλιάτουρας, Κ. Λύκος, Ι. Πλακετάς, Μ. Χριστοπούλου, Μ. Σταμπουλή, Ι. Μυταυτσής, Σ. Γιαπαντζαλή & Κ. Σαραντίδου

Η πανελλαδική στατιστική κατανομή των μετονομασιών των σύγχρονων οικωνυμίων ως μέσο για τη μελέτη της γλωσσικής αλλαγής

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 665-673.]


Ευ. Α. Παπανικόλα & Σπ. Αρμοστής

Η θέση των κλιτικών στη σύγχρονη κοινή κυπριακή: δομικές και κοινωνιογλωσσολογικές παράμετροι

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 675-689.]


M. Pejčić

Απόδοση και πηγή: πώς κωδικοποιείται ο υποκειμενικός λόγος στα ελληνικά σώματα κειμένων;

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 691-702.]


Μ. Σουκαλοπούλου

Διερευνώντας το συνοπτικό στο παρελθόν: η περίπτωση των ρημάτων σε -αρ(-ω)

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 703-710.]


V. Spanou

Anaphora resolution and executive functions in child bilingualism

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 711-721.]


Κ. Τσιούσια

Οι μετονομασίες των τοπωνυμίων: επιτόπια έρευνα σε οικωνύμια της Κεντρικής Μακεδονίας

[Μελέτες για την ελληνική γλώσσα 40 (2020) σελ. 723-731.]


Πρακτικά Συνεδρίου "1976-2011: 35 Χρόνια από τη Γλωσσοεκπαιδευτική Μεταρρύθμιση"

Πανελλήνιο Επιστημονικό-Επετειακό Συνέδριο

1976-2011:
35 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΛΩΣΣΟΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ

(Δίον Πιερίας, 4-6 Νοεμβρίου 2011)

 

Το 1976 ήταν η χρονιά που το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα αλλά και η ελληνική κοινωνία γνώρισε την πιο σημαντική, την πιο δημοκρατική και την πιο ανθρωποκεντρική γλωσσοεκπαιδευτική μεταρρύθμιση των τελευταίων εκατό χρόνων.

Εμείς, οι άνθρωποι που μεγαλώσαμε μέσα σ' αυτή τη μεταρρύθμιση και ζήσαμε τα ευεργετήματά της, θελήσαμε, από τις θέσεις που κατέχουμε, να την τιμήσουμε με ένα επιστημονικό-επετειακό συνέδριο. Στην εκδήλωση αυτή συμμετείχαν πολλοί από τους πνευματικούς ανθρώπους που συνέβαλαν στην υλοποίηση της μεταρρύθμισης, την υποστήριξαν ή την παρακολουθούν με τα δημοσιεύματά τους και τις δράσεις τους.

Το Εργαστήριο Γλώσσας και Προγραμμάτων Γλωσσικής Διδασκαλίας, Παιδαγωγικό Νηπιαγωγών, Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα),

Το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Θεσσαλονίκη), και

Το Εργαστήριο Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Διδακτικής της Νέας Ελληνικής Γλώσσας, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αθηνών (Αθήνα)

σε συνεργασία με:

το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας,

το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών (Ίδρυμα Μανόλη Τριανταφυλλίδη)

συνδιοργάνωσαν το Συνέδριο

"1976-2011: 35 ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗ ΓΛΩΣΣΟΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ"

(Δίον Πιερίας, 4-6 Νοεμβρίου 2011)

Τα κείμενα των ομιλιών και των εισηγήσεων:

• Πανηγυρική Συνεδρία • Εισηγήσεις

Βιβλιογραφικές αναφορές μπορούν να γίνονται ως εξής:

Κουτσογιάννης, Δ., Νάκας, Α., Ντίνας, Κ., Παπαναστασίου, Γ. & Χατζησαββίδης, Σ. (επιμ.) 2012. Πρακτικά Πανελλήνιου Συνεδρίου «35 χρόνια από τη Γλωσσοεκπαιδευτική Μεταρρύθμιση», βλ. http://www.ins.web.auth.gr/cms/index.php?option=com_content&view=article&id=515&Itemid=168, ημερομηνία πρόσβασης ηη/μμ/εεεε